Jakie warzywa i owoce powinno jeść dziecko?

Nie da się ukryć, że każdemu rodzicowi zależy na zdrowiu dziecka. Nie zawsze jednak pamiętamy o tym, że za zdrowie naszego organizmu w dużej mierze odpowiada to co jemy. W diecie dzieci powinna znajdować się jak najmniejsza ilość słodyczy oraz napojów gazowanych. Dzieci powinni z nich zrezygnować na rzecz zdrowych przekąsek, w tym dużej ilości warzyw i owoców.

Jakie warzywa dla dziecka?

Niezmiernie istotne jest to, aby dziecko spożywało jak największą ilość różnorodnych warzyw. W diecie dziecka niezmiernie przydatne są marchewki, dynia czy papryka. Pomarańczowe i czerwone warzywa zawierają duże ilości beta – karotenu, który odpowiada za wzmocnienie włosów, skóry i paznokci. Pomarańczowe warzywa bardzo pozytywnie wpływają również na stan zdrowia oczu, a trzeba pamiętać, że dzieci w wieku szkolnym bardzo często nadwerężają narząd wzroku. Innymi warzywami, które warto wprowadzić do diety malca są zielone warzywa liściaste. Warto przygotowywać dziecku smakowite sałatki na bazie szpinaku, rukoli oraz roszponki. Nie ulega wątpliwości, że dobrym pomysłem będzie jedzenie kalafiora, a także brokułów.

Na jakie owoce warto stawiać w diecie dziecka?

Dzieci zazwyczaj chętniej sięgają po owoce. To jednak warzyw powinno być w ich diecie znacznie więcej. Mimo to, nie zakazujmy dziecku jedzenia owoców. Pilnujmy jednak, aby spożywało je ono w umiarkowanych ilościach. Owoce są bowiem bogate w cukry proste. Dobrze jest dawać dziecku banany, bo są bogate w potas. Są ponadto słodkie, dlatego z powodzeniem zastąpią dzieciakom słodycze. Warto częstować nasze pociechy również cytrusami, bo zawierają bardzo duże ilości witaminy C, która wzmacnia układ odpornościowy. Nie da się również ukryć, że bogactwo witamin znajduje się w owocach jagodowych. Zadbajmy więc o to, by dzieci jadły dużo borówek, malin oraz jeżyn. Są one bogactwem antyoksydantów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.